........................ Forsommer tur - Jylland - 2005 ...............

25 dage rundt i Jylland

FOTOALBUM 1. DEL:  http://dk.fotoalbum.eu/tracz/a132011

Tirsdag d. 17/5 - dag 1

Benzin i Nr. Lyndelse, middag på rasteplads Skærup og kaffe ved Vestbirk.

Ser på nedlagt campingplads i Vorevasbro, udstykket til sommerhuse.

Sdr. Ege camping i Ry er også nedlagt, udstykket til parcelhuse.

Vi slutter på Sejs Bakker camping, og når lige en ”bjerg tur” til Sindbjerg.

Primus fyret driller.... eller hvad?

Onsdag 18/5 – dag 2

I bliver på Sejs Bakker endnu en dag. Tur op på Luisehøj, med udgang fra Nåege.

Eftermiddags tur i Linå Vesterskov, hvor rigtig meget skov er stormfældet. Vi havner i en blindgyde, af væltede træer og må gå en stor omvej.

Omkring kl. 05, om natten løber vi tør for gas (troede vi), Erik står op og skifter flaske. Varmen køre lidt, men så stopper den igen. Det er frostvejr og der ligger tykt lag is på bilen. Erik mener at det er vores Primus fyr, der er stået af, og vi er meget triste. Erik spekulerer som en gal.

Min C-PAP maskine bruger en god del strøm, og vi har før oplevet at fyret ikke vil starte når spændingen på batteriet bliver for lav. Jeg spørger forsigtigt, mekanikeren (Erik) om det ikke kan være strøm vi mangler, og ikke gas? Bingo, Erik må ud igen, han sætter strøm fra bilen og til CV’en, og så får vi igen varme i vognen.'

Nu Er der gået så meget tid, at vi lige så godt kan stå op, og det er en fin morgen.

Indtil nu har vi været heldig med vejret, kun lidt små byger, som ikke har forstyrret vores gåture.

Nedlagte campingpladser

Torsdag d. 19/5 – dag 3

Vi spiser og pakker vores ting, sætter vognen på krogen og køre. Første stop er ved Sminge Sø, hvor vi går hen til fugletårnet. Det blæser friskt og det er halvkoldt. Vi holder en god lang frokostpause, med en rigtig fin udsigt over søen og Gudenåen.

Vi køre igen, langs med Gudenåen, forbi Truest Camp. Til Ans ved Tange Sø. Erik er lige ved bageren i Ans, de laver nogle gode Medaljer. Vi skal til Bjerringbro, bliver forvirret over skiltene, så vi fik lige en ekstra rundtur i Ans. – Så kan vi lige så godt drikke kaffe ved Tange sø, på rastepladsen lige ved vejen.
Her kikker vi noget på et stort nyt byggeri, med højhuse i 6 etager, over på hjørnet. Vi sidder og diskutere om vi har set det byggeri førn da Erik pludselig udbryder: Der plejer da at være en Campingplads på det det hjørne!

Hold da op, det er den 3. campingplads på 3 dage, på denne tur, der er lukket og udstykket.

Vi er lidt rystede.

Nå, - men medaljerne er rigtig gode, og lidt for store. Der er meget fugleliv ved søen, så vi nyder stedet. Vi fortsætter til Bjerringbro, finder den rigtige vej, og skal finde en lille camping plads ved åen. Men pladsen er indtaget af en stor flok unge med telt og kanoer, heller ikke beregnet til CV’er, så vi skal videre.

Vi tager en hurtig beslutning og fortsætter til Hobro, ud langs med Mariager fjord og til Bramslev Bakker. En campingplads helt i vores ånd. Fred, ro, idyl og en hyggelig lejerchef og afslappet atmosfære. Vejret har været rimeligt, men det bliver med regnbyger til aften.

Bramslev Bakker

Fredag d. 20/5 – dag 4

Det har regnet meget af natten, men vejret klare op og vi køre en tur, i stedet for at gå. Vi kører rundt om Mariager Fjord. Først gennem det smukke bakkede landskab med ren idyl langs ruten, bl.a. Fiskerlejet Stinesminde. Vi fortsætter til Hadsund og Mariager, Hobro og hjem igen.

Så begynder det igen at regne, og bliver ved hele aftenen. Intet er så skønt, som at sidde i en lun campingvogn og tænke på den gang vi boede i telt i flerdags regn.

Vi kikker på priser på seværdigheder, Saltcenteret i Mariager 75,- kr. pr. person, det mener vi nok er lidt dyrt for os. Gas museet i Hobro, http://www.gasmuseet.dk/  , koster 40,- kr. pr. person. (ikke energi center lørdag). Det er rimeligt og lyder interessant.  Vi handler ind i Mariager, vi skal have stegt kalvelever med bløde løg og god brun sovs.

Udsigt over Mariager Fjord fra Bramslev Bakker.

Mariager Fjord

Lørdag d. 21/5 – dag 5

Endnu en nat med regn, det er gråt men lunt. Regnen fortsætter hele formiddagen, men over middag kan vi komme ud at gå. Vi vælger gul rute, i bakkerne mellem gamle enebær og træer, i et smukt kuperet terræn, med helt fantastiske udsigter, over Mariager Fjord. vejret holdt, solen kom og vi fik alt for varmt. Vi havde jo for meget tøj på. 2½ time, for at gå 4 km., noget længere end vi troede.

Vi var godt trætte da vi nåede tilbage til en sen eftermiddags kaffe, og så kom regnen igen, med kæmpedråber. Men vi kom ud på endnu en fin travetur, og opvasken må vente til i morgen. Vi har ikke rørt bilen i dag.

Aftenstemning, Bramslev Bakkerr.

Hjerritsdal Vandmølle

Søndag d. 22/5 – dag 6

Solen skinner fra en skyfri himmel!

Anette går i bad og imens får Erik besøg af lejerchefen, J.J. Vestergård, og de får en god og lang hyggesnak om naturen, pladsen og Erik for nogle gode tip om oplevelser i naturen. http://www.naturturist.dk/bramslev/bakker.htm

Efter en bid brød skal vi hen og se Hjerritsdal Vandmølle.  Vi går på blå rute forbi den idylliske vandmølle, hvor småfisk hopper ovenud af vandet i mølledamen. Vi følger Valsgård bæk til det sted hvor vi stoppede i går, nemlig tæt ved fjorden. Tilbage igen mellem de flotte kløfter og bakker. Resten af dagen bliver med hygge og afslapning på campingpladsen. Vi går en aftentur, og nyder de forskellige udsigter. Får lige 15 regndråber.

Hjerritsdal vandmølle.

Lille Vildmose

Mandag d. 23/5 – dag 7

Vejret er lidt blandet, men vi skal til Lille Vildmose. http://www.lillevildmose.dk/Default.aspx?ID=1,

VI tage af sted med madpakker og termokaffe. Holder på P-pladsen ved offentligt strandareal, ved Øster Hurup. Efter en ordentlig regnbyge, går vi under vejen over i det flotte nye fugletårn. Der er ingen naturfoldere i kasserne, så vi køre lige hen på ”Kattegat Camping” ved siden af, vi får lige hilst på en af sønnerne, som er en af vores yngstes bekendte.

Udstyret med foldere til fugletårnet, prøver vi igen. Vi kom til at se Urokser og Vildheste, og kom rundt til alle udkik- og fugletårne. En stor flot musvåge sad i en knækket birk, og holdt øje med os. Vi så 2 krondyr ved Rovfugle tårnet, men vi fik ikke vildsvin at se.

På vej hjem fik vi en ordentlig tordenbyge med slud, og det blev helt mørkt. Vi fik en rigtig god og oplevelsesrig tur.

Liv i landsbyen, besøg hos Barbara i Nysum

Tirsdag d. 24/5 – dag 8

I dag skal vi besøge Barbara Diklev i Nysum. Barbara er (var) redaktør på bladet ”Landsbynyt” og i bestyrelsen i LAL, landsforeningen af landsbysamfund. Anette har arbejdet meget sammen med Barbara i sin tid, som formand i den lokale landsbyforening. Anette fik i 1995, sammen med LAL, sat gang i kampagnen ”Liv i Landsbyen 50 km/t” for at dæmpe hastigheden gennem landets mange små landsbysamfund. Kampagnen gav genlyd helt ind i folketinget, og Anette fik det år ”Landsbyprisen” for sin vedholdende kamp. Desværre, fik vi ikke permanent sænket hastigheden i landsbyerne. Der har ikke været politisk vilje til automatisk hastighedskontrol, i stil med de svenske "Livreddere".

Vi har et rigtigt hyggeligt besøg hos Barbara. Men først er vi rundt i Rold Skov og Rebild Bakker.

På vejen hjem er vi forbi Store Øksø, i Rold Skov. Køber nye kartofler fra Lille Vildmose.

Lovns Bredding

Onsdag d. 25/5 – dag 9

Vi skal igen på en lang udflugt og pakker madkurven og kaffen. I dag skal vi vestpå til Lovns Bredning og Hadsund. Køber kager til kaffen, i Ålestrup. Vi går en lang og fin tur ved skrænterne, langs stranden, gennem krat og får mange rigtig fine udsigter. Ser lidt på den gamle stråtækte Herregården Hessel, http://www.herregaarden-hessel.dk/index.php, der er landbrugsmuseum. Vi nøjes med det udvendige. Det er blevet meget varmt. Drikker kaffe ved ”udestuen” og ser 2 store busser læsser 100 gamle mennesker af, måske fra et ældrecenter. De får helt sikkert nogle gode oplevelser her.

Vi kommer sent hjem, får afregnet og hilst pænt af med lejerchefen, for vi skal køre i morgen. Bramslev Bakker Camping drives som bierhverv.  Lejerchefen, som oprindelig er udlært mekaniker (ligesom Erik) er i dag produktionschef på HYDREA i Skørping, De laver store entreprenørmaskiner. En fritids drevet campingplads, er helt anderledes afslappen og behagelig at være på, end når alt drejer sig om penge.

Tolne Bakker

Torsdag d. 26/5 – dag 10

Vi forlader Bramslev Bakker og den campingplads, som vi nogen sinde har boet længst tid på, nemlig i hele 7 dage.

Vi holder en lang pause ved den store og meget smukke Madum sø, med det helt klare kildevandvand. http://www.dofbasen.dk/IBA/lokalitet.php?lokid=3.

Derfra køre vi til Tolne Bakker, og ind på Camping pladsen. Det er blevet varmt sommervejr 23c. Vejret er lidt diset og vi får et par enkelte dråber regn. Vi går en lille tur rundt på campingpladsen, og ser på de ændringer der er sket, siden vi sidst var her.

"Nord Kap", Grenen og Skagen

FOTOALBUM 2. DEL:  http://dk.fotoalbum.eu/tracz/a133108

Fredag d. 27/5 – dag 11

Vejret er blevet fint og vi får vist en varm dag. Pakker mad og kaffe kurv, og køre mod Skagen og Grenen. Vi vandre rundt og ser Skagen. Byen med de mange seværdigheder. De mange smukke og vel passede hus med haver, og fine hvide stakitter. Havnen med fiskerkutterne, pakhuse med fiske restauranter, og fiskeindustri med "filet piger".
Grenen, Danmarks Nord Kap og Gl. Skagen med sin historie. Kun fyret må vi undvære, der er lukket.

Vi køre til Kandestederne og Skiveren, og senere tilbage til Tolne. Vi stopper ved Tolne Skovpavillon, hvor vi lige går den lille 1½ km. ”gul rute”. Hjemme igen, campingvognen står i halv skygge så der er dejligt svalt inde i den.

"Grenen" - Danmarks Nord Kap. Det er ikke det nordligste punkt i Danmark, det er Skagen Nordstrand! Ifølge Jesper Teilgaard DR-Vejret. Men Nord Kap i Norge er jo heller ikke Norges Nordligste punkt, - sååå

Jenterne på "Fileten", kollegaer til dem i Berlevåg!

Pigerne på "Fileten" i Skagen, i en tiltrængt pause.

Tværsted Søer, Lørstrup, Mårup Kirke og Rudbjerg Knude og Fyr.

Lørdag d. 28/5 – dag 12

I dag skal vi til Tværsted. Vi vil tidligt af sted, laver madpakker og pakker rygsækkene. Erik har i lang tid talt om Tværsted søerne, så vi går ”blå rute” rundt, den er 6,5 km. Og normalt kan vi ikke klare mere end ca. 4 km, på grund af div. skavanker. Vi har dog fundet ud af, at mange pauser og en klapstol gør underværker, så vi klare det og får en helt fantastisk tur rund. Ved P-pladsen er der rigtig mange mennesker, men jo længere væk vi komme jo færre mennesker. På vejene ve Tværsted ser vi helt enormt mange cyklister, og vi mener at det er kursister fra en ”slanke-skole”.

Vi fortsætter til Hirtshals, til havnen og fyret, derfra til Lønstrup. Går en tur og får lavet lidt plads til en is. Mårup Kirke, som er ved at styrte i havet, skal vi også nå at se, inden den forsvinder. Vi gyser lidt over de naturens magt.

Men vi skal også se, et andet natur skabt gys, nemlig Rubjerg Knude og Rudbjerg Fyr. Vi går en lang tur i klitterne og rundt om fyret, og begge dele er en meget stor oplevelse. Hjem til Tolne. Vi havde fået for meget sol!

Tværsted Søer

Frederikshavn

Søndag d. 29/5 – dag 13

Står op og kikke på vejret. Det bliver ikke så flot vejr i dag. Det blæser og er delvist skyet, så vi beslutter at køre til Frederikshavn, hvor vi bruger hele dagen, i byen og i omegnen. Bakkerne bag byen giver mange fine udsigter og der er flere højdepunkter. Frokosten spiste vi ved Bangsbo Museum, og snakkede om at gå ind og se ”Det Jyske Modstandsmuseum”, men valgte det fra i denne omgang: http://www.bangsbo.com/default.aspx?m=2&i=50

Tilbage til Tolne. Vi får kørt mange flere kilometer på denne måde, frem og tilbage, end når vi er nordpå, hvor vi flytter fra sted til sted.

Rudbjerg Fyr

Tranum

Mandag d. 30/5 – 14

Har besluttet at flytte. Vi følger ”Marguerite ruten” i snirkler og snørkler til Skovly Camping i Tranum. Undervejs køber vi løg og kartofler, ved vejen. Kommer forbi Børglum Kloster, og vil gerne ind og se det. Deres P-plads er dog for lille til at vi kan holde der med campingvognen, når der også holder store busser. http://www.boerglumkloster.dk/  så det må blive en anden gang.

Vi handler lige ind i Dagli’ Brugsen i Tranum, en dejlig butik vi kender fra tidligere.

Vi har været i Tranum for nogle år siden da børnene var mindre. Da var vi til fodboldkamp på sportspladsen, men kampen sluttede for os, da bolden havnede i toppen af et træ, det gad ungerne ikke vente på….

Ølands Vejle

Tirsdag d. 31/5 – dag 15

Vi forbereder os på en dag med regnbyger. Køre til Haverslev Havn Camping, og ser lidt på forholdene. Der ser ud til at være gang i noget ombygning. Køre forbi Ølands Vejle og over dæmning, til Gjøl. Tilbage over Brovst. Hjemme igen, går vi rød tur i Langdal Plantage 5- 6 km med flot udsigt til havet, fra Lien. Så er vi også godt trætte, for det er hårdt terræn.

Svinkløv og Slette Strand

Onsdag d. 1/6 – dag 16

En regnfuld nat. Det viser sig at vi har en utæthed, foroven ved et vindue. Da det bliver tørt, sætter Erik lidt gummi kit hen over en skrue, det løser problemet.  Går en 4,3 km tur, rød rute fra Hjortdal Kirke langs Slette Å, i Svinkløv plantage. Køre ud til Svinkløv Badehotel og går en 4,5km tur, oppe på skrænten hen til campingpladsen.

Vi køre lige et smut ned til Slette strand, for at se Slette Strand Feriecenter. Der er bygget nyt, ombygget med ferielejligheder i 2 etager. Dem der ejer det, kommer fra vores lokalområde, vi har haft børn i samme klasse. Vi overvejer om vi skal hilse på, men der ser ud til at være travlhed, - så vi køre igen. Hjem på campingpladsen og går en tur ned i byen for at handle ind. Resten af dagen slapper vi af.

Svinkløv Badehotel

Bygholm Vejle

Torsdag d. 2/6 – dag 17

Erik har regnet lidt på vores gasforbrug,

både nu her men også i Norge:

Vi bruger i gennemsnit

½ kg. gas/døgn = ca.7,50 kr. /dag (2005 priser)

Vi afregner og forlader Tranum. Vores overvejelser går på Bygholm Vejle og måske en gårdcamping, som jeg har fundet på Landbocamping.dk. Vi holder kaffepause ved Natur Centeret ved Bygholm. Et meget flot center, som Aage V. Jensens Fonde har lavet, det er i øvrigt også Fondene der ejer Vejlerne. Nå men vi skal finde Søndergård ved Øsløs, men da vi finder stedet, kan vi se at noget er galt. Der er simpelthen nogen der er i gang med nedbrydning af lade og stald bygninger. Vi kan se at bygningerne er stærkt stormskadet, men vi kan også se, at her er ikke noget camping! Vi køre lidt længere, finder en P-plads ved vandet og holder rådslagning, hvad så?

Hvis vi kun skulle sove, kunne vi holde på p-pladsen, men vi skal på fugle tur, uden cv.

Vi vender og køre tilbage til Bygholm camping og motel. Igen regn og diset.

Regn, regn,regn

Fredag d. 3/6 – dag 18

Regnvejr igen i dag. Op på formiddagen klare det lidt op, og vi køre ud for at se på fugle fra de 5 tårne og skjul, der er omkring Vejlerne ved Bygholm. Madpakker med. Ved kaffetid er vi tilbage i campingvognen, men efter kaffe køre vi til Bulbjerg og færgelejet ved Feggesund færgen.

Sidst på dagen er vejret helt fint, lunt og lidt sol.  Vi går en lille aftentur ud fra campingpladsen. Vejrudsigten siger 30-40 mm regn…..uf!

Hanstholm

FOTOALBUM - DEL 3: http://dk.fotoalbum.eu/tracz/a133161

Lørdag d. 4/6 – dag 19

Regn hel natten, men kun som normalt, ikke skybrud. Vi kan høre i radioen, at Sydjylland med Als, samt Fyn og Sjælland har fået 30- 40 mm regn. Vi er lidt urolige for vores lavtliggende værksted.

Vi forlader Bygholm og køre til Hanstholm. Først ned om havnen, men vi kan ikke finde et sted at holde, nu har vi jo campingvognen med. Det er ved at være middag og vi skal finde et sted at holde frokost pause. Oppe ved Hanstholm fyr er der plads, og en fin udsigt. Det regner, og det bliver ved, ja vandet står nærmest ned i stænger. – Hvad skal vi gøre? Kaffetid, stadig regnvejr, vi bliver og drikker kaffe. Ja, - faktisk når vi ikke længere i dag.

Ind imellem bygerne, kan vi sidde og se en masse aktivitet, nede ved Fjord-Line Færgen. Der bliver losset og lastet. Smyril-Line kommer ind og Fjord-Lind må flytte sig ud af færgelejet. Smyril Line ligger til kaj i 4 timer, og der arbejdes intenst hele tiden. Vi kan se at der bliver kørt en brandbil om bord på Smyril, der står færøsk bynavn på siden. Vi snakker en del om brandbilen, for Ringe Karosseriværksted, som har lavet rustarbejde for Eriks autoværksted i 19 år, laver netop den slags specielkøretøjer, og bl.a. Brandbiler.  (Vi får flere år efter bekræftet, at det netop var Vagn, den ene ejer, der var på vej til Færøerne den aften, med en Brandbil fra Ringe. Det er da en sjov oplevelse.)

På holdepladsen ved fyret, holder 5-6 autocampere og i løbet af natten kommer en lastbil-forvogn, til. Vi får regn og rusk hele natten.

Hanklit

Søndag d. 5/6 – dag 20

Vi får regn og rusk hele natten. Står tidligt op, spiser morgenmad og gør os færdig, og køre ned og runder havnen, så vi kan se det hele fra en ny vinkel.  Fra Hanstholm køre vi mod Klitmøller og drejer af til Vandet Sø. Det er koldt og støvregner, så en gåtur bliver det ikke til her. Fortsætter mod Vildsund og Mors, og følger småveje til Hanklit, en stor Molerskrænt. Her holder vi frokostpause, inden vi køre mod Sr. Dråby og Jørsby, ad meget små veje, langs kysten til Feggeklit og færgen ved Feggesund. Vi er nået kaffepausen og det blæser og rusker mere end vi synes om. Vi køre retur til Hesselbjerg, hvor vi kikker lidt på Gerlis Camping, men der er holdes kræmmermarked, så vi fortsætter. Kommer til Nykøbing Mors og Morsø Camping. Det er en tidligere forsømt plads, men en ny ”bestyer/forpagter/ejer” er gået i gang med at genrejse pladsen. Det er en dyr plads og for os ikke spændende. Vi går en tur ind i byen og hjem igen. Vinden er blevet hård.

Frokost ved Hanklit

Ejsing

Mandag d. 6/6 – dag 21

Hård vind og et ganske lille solstrejf, kombineret med støj og ”sten-kast” fra den obligatoriske mandags græsklipning, får os til at forlade campingpladsen tidligt. Vi forlader Nykøbing Mors og køre over Sallingsund broen, mod syd til Rødding, for et stop ved SPØTTRUP BORG. Her var vi til weekendmøde for 3 år siden, med LAL og Barbara Diklev, hvor Borgmesteren viste os borgen.

Bag ved billet huset er der toiletter, og Erik fik dengang inspiration til vores sauna design. Men set i dag, er Eriks arbejde mange gange flottere og finere lavet.

Vi handler ind i Rødding og fortsætter til Ejsing Camping, og når lige ind kl. 11.55. Vognen kommer let på plads og frokosten er klar. Det blæser stadig meget, men vi fik et tip ved indskrivningen om ikke at ligge os på det åbne område. Tak for tippet, det er jo en stor hjælp når dem med lokalkendskab øser ud af deres viden. Vi finder en fin læ krog, med en ok udsigt.

Vi har købt rødspætte fileter, nye kartofler og laver persille sovs, det er jo dejligt. Vejret klare op og vinden løjer af.

Tre Høje

Tirsdag d. 7/6 – dag 22

Der er udsigt til en flot dag med sol, men der blæser også en frisk vind. Det er køligt ude og for varmt inde. Vi letter anker endnu en gang og køre til Holstebro og Ulfborg. Finder en lille hyggelig grøn rasteplads i en skovkant, (forside billedet på hjemmesiden) og spiser frokost. Næste stop er på ”Tre Høje” ved Timring/Vildbjerg, hvor der er en storslået udsigt, som vi nyder hver gang vi kommer i nærheden. Vi skal ind til Antons Caravan i Videbæk og kikke på en Cabby og lidt Kip campingvogn. Udstyret med borsure og priser, som vi kikker på i fred og ro i Soliferen, finder vi ud af at der ikke findes en Cabby som vi MÅ, eller kan køre med efter vores tunge gamle Volvo!!!!!  Heldigvis er vi meget glade for den camping ekvipage vi har, men bare tanken om, at nye campingvogne er for tunge til vores bil, gør os triste. Da vi købte bil i 1988, var det en meget tung bil, men i dag er den for let! Udviklingen går da helt den gale vej, dette er jo ikke fremskridt, men det modsatte.

Lettere frustrerede, køre vi ad motorvejen fra Herning til Hesselhus Camping. Her er der blevet sat en BOM for ud - og ind kørsel, og der en ingen til at tage imod. Erik ringer flere gange på klokken, intet sker. Vi overvejer at køre igen, men så dukker der en mand på cykel op og lukker os ind. Pladsmanden slår græs, og chefen er kørt, vist noget med en begravelse. Vi var bagefter lidt chokeret over at blive mødt af en lukket bom og en tom reception, på en DCU plads. Senere gik vi en tur over til udsigten, stien var svær fremkommelig for der lå væltede træer, som ikke var fjernet. Alt i alt, - en ikke særlig positiv oplevelse.

Bølling Sø

Onsdag d. 8/6 – dag 23

Det tegner til at blive en fin dag. Køleskabet har ikke været afrimet i 3 uger, så nu hvor der er udsigt til varmt vejr, må vi hellere gøre det klar til optimal køling. Normalt tager det 2 timer, fra vi slukker til isen falder af, men i dag gik der hele 3 timer. (årg. 1988)

Vi tage kaffen med og køre ud for at se den store nye Bølling Sø, som nu er blevet genskabt. Skov- og Naturstyrelsen troede at det ville tage 5 år at fylde søen, men det tog kun 1 år. Der har lige været holdt indvielses arrangement. I det NV lige hjørne, på et højdepunkt med udsigt over hele søen, er der lavet informations plancher, fine nye wc’er, grillplads og bord-bænke sæt. - Et dejligt sted!

Vi kørte rundt, og gik flere ture fra forskellige steder. Den sidste tur gik vi ud fra campingpladsen, og på den måde så vi søen hele vejen rundt, og fra alle sider. En god dag!  Find på: boelling-soe.dk/

Bølling Sø

Langå

Torsdag d. 9/6 – dag 24

En gå morgen, igen!

Vi pakker og køre af små veje. Ved Hinge Sø Bad spiser vi vores frokost, og fortsætter til Nymose hvor vi skal hente en sæk træuld. Derfra køre vi til Ans, vi skal lige inden om bageren efter et par Medaljer. Uhmmm mums. Vi fortsætter til Langå Camping, hvor vi ankommer lige til kaffetid. Sådan en gang flødekage, koster en lang travetur så vi må ned til Gudenåen, hen ad Trækstien, gennem Langå Egeskov, som er ejet af Danmarks Naturfond. Derfra går vi op i byen, og går rundt og ser lidt på de lokale, travle folk. Så går vi tilbage til campingpladsen og aftensmaden. Det har været en meget fin dag med over 22c.

Vores yngste søn har sendt SMS, at han gerne vil hentes i morgen i Hadsten, mellem kl. 12 og 13 på Håndværkerskolens elevhjem.

Hadsten - Hjem

Fredag d. 10/6 – dag 25

Rolig nat i Langå. Vi pakker og køre til Hadsten ad en meget smuk vej, i et smukt landskab. Vi undersøger lidt byen, vejnavne, butikker og Håndværkerskolen. Vi ved ikke hvor sønnike er præcist, og vi har jo et helt vogntog vi skal rundt med. Holder ved Kvikly, handler ind og kan ligeså godt spise frokost med det samme. Vi venter på en SMS med nærmere besked. Lidt over 12 ringer han, nu er p-pladsen ved skolehjemmet tom, så vi kan godt komme. Vi samler ham op som aftalt og han viser vej det sidste stykke. Godt han var der, for ellers havde vi ikke vovet os ind i sådan en blindgyde, med campingvogn. Der gik noget tid med at læsse Tv, PC, hjemmelavet grill, og andet indbo, udstyr og elevarbejder, på.

Hjemme igen sidst på eftermiddagen. Så er der bare, al aflæsningen og rengørings arbejdet, tilbage. Vi har haft en rigtig god og oplevelsesrig tur. Selv om vejret har drillet, må vi sige, at det jo netop på den tid, en campingvogn rigtig kommer til sin ret.

Vi har kørt 2129 km.

Vi har brugt 13 kg gas, hvor det meste er brugt til varme i centralfyret.
Vi ikke har være koblet til 230v EL, uden et par enkelte nætter.

camping pris pr. nat

PRISER FOR OVERNATNING
PÅ EN DANSK CAMPINGPLADS
I FORÅRET 2005.
2 VOKSNE PENSIONISTER I CAMPINGVOGN

Sejs Bakker Camping. DCU sam.rabat. pr. nat   98,- kr.

Bramslev Bakker Camping. DCU sam.rabat. pr. nat   85,- kr. (+20 kr. el)

Tolne Bakker Camping. DCU sam.rabat. pr. nat   85,- kr.

Camping Skovly, Tranum. DCU. pens. rabat. pr. nat 108,- kr.

Bygholm Camping og Motel. DCU sam.rabat. pr. nat   95,- kr. (+23 kr. el)

Rasteplads med udsigt, Hanstholm. pr. nat    0,- kr.

Morsø Camping, Nykøbing M. pr. nat 116,- kr.

Ejsing Camping. DCU.pens. rabat. pr. ant 108,- kr.

Hesselhus Camping, Funder. DCU. pens. rabat. pr. nat 108,- kr.

Langå Camping. pr. nat 116,- kr.

Turfoldere i træ flot kasse

Turfoldere

Vandretursfoldere

Find dem på:

"Vandreture" er Skov- og Naturstyrelsens serie af turfoldere, som dækker mere end 125 områder, fyldt med naturoplevelser.

Klik på en landsdel på kortet for en oversigt over de lokale vandretursfoldere, eller find folderne i den alfabetisk orden.

Bemærk folderne kan købes, i fin trækasse, for 300 kr. en gang for alle, med løbende opdatering. De nye, eller reviderede foldere bliver automatisk tilsendt.

55 naturområder

Naturen er et af de mest søgte udflugtsmål. Her er samlet en guide til 55 naturområder, der hver især byder på spændende natur og landskab, og som giver naturgæsten mange oplevelsesmuligheder. Find beskrivelser af områdernes landskab, geologi, dyre- og planteliv, kulturhistorie og mulighederne for friluftsliv. http://www.skovognatur.dk/Ud/Oplev/55/alfabetisk.htm

Ud i naturen: http://www.skovognatur.dk/Ud/

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk

13.11 | 00:33

...
13.11 | 00:32

Hej Trine. Jeg ved at der er nogen der løber i Sdr. Højrup, Spørg nærmere hos Birthe Pedersen, Sdr. Højrup-Pederstrup Borgerforening 65 99 16 09.

12.11 | 23:40

Hej Anette og Erik, jeg har fundet frem til jeres hjemmeside gennem min søgen efter fakta om landsbyen, Pederstrup.
Er der løbeklub eller andre sammenhold.

...
16.08 | 01:15

Jeg er imponeret! vi er førstegangs campister og denne liste giver et godt indblik i hvad der kan være brug for. Tak fordi i deler ud af jeres erfaringer.

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis